Jesteśmy rodzicami, którzy wychowują swoje dzieci w nurcie rodzicielstwia bliskości. Chcieliśmy stworzyć przestrzeń w której, również poza domem rodzinnym, dzieci mogą zaznać pełnej akceptacji ich potencjału, uczuć i potrzeb. Miejsce, gdzie mogą wyrażać siebie, rozwijać samodzielność, niezależność oraz motywację wewnętrzną w empatycznym i montessoriańskim wychowaniu bez kar i nagród.
Naszym marzeniem było stworzenie przedszkola rozwijającego wrażliwość muzyczną i ekologiczną, w którym dzieci czują się bezpiecznie i gdzie ich uczucia są wysłuchiwane a potrzeby są brane pod uwagę.
Daliśmy początek miejscu, które zapewnia im wiele ciekawych i kształcacych doświadczeń, daje chwile radości i w którym są otoczone opieką, troską oraz przyjaźnią.
Uważamy, że każde dziecko posiada naturalne kompetencje społeczne i poznawcze, my jesteśmy po to by stworzyć przestrzeń, w której pomagamy je rozwijać.
Celem "Ogrodów Muzyki" jest wspieranie każdego dziecka w jego integralnym rozwoju, przy pełnym posznowaniu jego wolności i godności i we współpracy z jego rodzicami.
Wszyscy nauczyciele-wychowawcy pracujący w przedszkolu „Ogrody Muzyki” posiadają dyplomy wyższych uczelni z kierunków pedagogicznych i psychologicznych. Jest to dla nas podstawowy warunek zatrudnienia, jednak nie jedyny. Są również zafascynowani empatyczną komunikacją oraz podejściem Marii Montessori do dzieci. Uważamy bowiem, że istotą pracy wychowawczej jest pasja, zaangażowanie, szacunek, empatia oraz ciepły stosunek do ludzi.
Jesteśmy dumni, że w naszym zespole znajdują się nauczyciele niezmiernie kreatywni, życzliwi i cierpliwi w stosunku do dzieci, a z drugiej strony – wyróżniający się profesjonalizmem i chęcią stałego rozwijania swoich umiejętności.
Nauczyciele w „Ogrodach Muzyki” posiadają wszystkie kwalifikacje, które są potrzebne by zajmować się małymi dziećmi. Są uważni na ich potrzeby, traktują indywidualnie każde z nich dbając również o ich rozwój społeczny w grupie. Mają wiedzę na temat zmian rozwojowych, typowych dla danego wieku i potrafią dostosować swoje zachowanie do zaistniałej sytuacji. Są również nastawieni na rozwój, rozumiany jako ciągłe podnoszenie swoich kompetencji i predyspozycji osobistych by być jak najlepszymi opiekunami dla naszych podopiecznych. Posiadamy kadrę, która systematycznie się dokształca oraz doskonali swój warsztat nauczycielski.
Ściśle współpracujemy z rodzicami - nasze przedszkole jest otwarte dla nich tak samo jak dla ich dzieci. Zapraszamy dorosłych, aby uczyli się dialogu z dziećmi. Organizujemy spotkania i treningi umiejętności wychowawczych i komunikacji empatycznej w rodzinie i inne, na które zapraszani są rodzicie naszych przedszkolaków jak również wszyscy chętni.
Twórca i dyrektor „Ogrodów Muzyki”
Ukończyłam politologię i latynoamerykanistkę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Aby pogłębić moją wiedzę i rozwinąć to czego na co dzień doświadczam w przedszkolu z dziećmi skończyłam studia z pedagogiki przedszkolnej oraz zarządzanie oświatą. Mam również wykształcenie muzyczne.
Jestem zafascynowana empatyczną komunikacją, szczególnie w odniesieniu do dzieci, ale nie tylko. Uważam, że niesamowicie wzbogaca ona życie i relacje. W celu pogłębiania mojej wiedzy na ten temat brałam udział w wielu warsztatach Nonviolent Comunication i odbyłam półroczny Kurs NVC dla nauczycieli „W drodze do Empatii”.
Od lat wciąga mnie w swój świat pedagogika dr Marii Montessori, którą odkrywam z każdym dniem na nowo. Ukończyłam roczny kurs „Pedagogika Montessori i Pedagogika Lecznicza Montessori dla dzieci w wieku od 3 do 6 roku życia” organizowany przez Towarzystwo Krakowskiego Ośrodka Rehabilitacji Wieku Rozwojowego i Międzynarodową Akademię Rehabilitacji Wieku Rozwojowego w Monachium
Jestem ciekawa świata. Szczególnie interesują mnie zagadnienia związane z ogrodnictwem oraz ekologią i praktycznym wykorzystaniem jej w życiu codziennym. Uwielbiam języki obce, dzięki którym mogę poznawać nowych ludzi, a za ich pośrednictwem kulturę krajów z których się wywodzą. Co ciekawe dotyczy to również muzyki, która jest uniwersalnym językiem i medium łączącym ludzi, czas i przestrzeń. Łatwo nawiązuję kontakty zarówno z dorosłymi jak i z dziećmi. Jestem mamą Frania- który był dla mnie inspiracją i motywacją od stworzenia Ogrodów Muzyki- oraz Laury, której uśmiech dodaje mi codziennie energii do działania.
Wicedyrektor przedszkola
Nauczyciel- wychowawca w grupie "Wiewiórek"
Ukończyłam studia o specjalności pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z wychowaniem plastycznym. Jestem także absolwentką studiów podyplomowych w zakresie logopedii. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując z dziećmi w wieku żłobkowym i przedszkolnym.
Cenię dzieci za ich ciekawość świata, otwartość, spontaniczność i chciałabym rozwijać tę naturalną ciekawość oraz kreatywność. Podczas każdego spotkania z dzieckiem, odkrywam coś nowego i zaskakującego co jest impulsem do rozwijania się i pogłębiania swojej wiedzy z danego zagadnienia.
Nauczyciel- wychowawca w grupie "Sów"
Jestem absolwentką studiów pedagogicznych na kierunku wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna na Akademii Ignatianum w Krakowie. Podczas praktyk, stażu w przedszkolu oraz pracy na stanowisku nauczyciela, utwierdziłam się w przekonaniu, że praca z dziećmi daje mi wiele satysfakcji, a rozwój najmłodszych, jest dla mnie najważniejszy.
Z entuzjazmem podchodzę do możliwości zdobywania nowych doświadczeń. Chętnie uczęszczam na kursy, warsztaty i szkolenia, które pogłębiają moją wiedzę i rozwijają umiejętności.
W pracy nauczyciela, bardzo ważne jest dla mnie szczęście i radość dziecka, dlatego moim celem, jest stworzenie odpowiedniej atmosfery w grupie - pełnej ciepła, szacunku, radości i bezpieczeństwa.
Agnieszka Martiuk
Nauczyciel w grupie "Sów"
Ukończyłam studia o specjalności edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym. Doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując początkowo jako nauczyciel pomocniczy, asystent cień dziecka ze spektrum autyzmu, a następnie jako wychowawca grup- dzieci w różnym wieku oraz o zróżnicowanych potrzebach kształcenia.
Ciągle poszerzam swój warsztat pracy - ukończyłam wiele kursów, szkoleń, uczestniczyłam w konferencjach tematycznych.
Praca z dziećmi daje mi wiele satysfakcji, uwielbiam ich optymizm, kreatywność oraz szczerość.
W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla mnie indywidualne pełne wsparcia podejście, które daje możliwość wykorzystania wrodzonego potencjału dziecka oraz daje mocne podstawy do prawidłowego rozwoju emocjonalnego jak i społecznego.
Elżbieta Wąsik
Nauczyciel w grupie "Wiewiórek"
Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Ukończyłam studia na dwóch kierunkach, studia licencjackie: Wychowanie Małego Dziecka oraz studia magisterskie: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Dzięki tym specjalnością mam uprawnienia do pracy w żłobku i przedszkolu. Miałam możliwość pracy w obu miejscach, gdzie wzbogaciłam swoje doświadczenie zdobyte podczas studiów. Każdego dnia ogromną radość sprawia mi praca z dziećmi, zwłaszcza tymi najmłodszymi. Kiedy widzę jak szybko dzieci się rozwijają, rosną, jak wiele można ich nauczyć, to wiem, że podjęłam dobrą decyzję wybierając taką pracę. W wolnym czasie bardzo lubię szydełkować, dzięki czemu uczę się cierpliwości. Radość sprawia mi także śpiewanie.
nauczyciel
Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie o specjalności Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz studia podyplomowe Zarządzanie Oświatą. Ukończyłam również roczny kurs „Pedagogika Montessori i Pedagogika Lecznicza Montessori dla dzieci w wieku od 3 do 6 roku życia” organizowany przez Towarzystwo Krakowskiego Ośrodka Rehabilitacji Wieku Rozwojowego i Międzynarodową Akademią Rehabilitacji Wieku Rozwojowego w Monachium i półroczny Kurs NVC dla nauczycieli „W drodze do Empatii”.
Wszystkie dzieci są wyjątkowe, dlatego towarzysząc im w odkrywaniu świata staram się dać 100% siebie, by każde z nich czuło się dobrze w grupie.
Staram się rozwijać w każdym podopiecznym zasady szacunku, uczciwości i współpracy ponieważ uważam, że dziecko jest odbiciem wychowujących go dorosłych.
Przewodnie motto w mojej pracy:
“Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym działał i kochał. Nie obowiązkiem otoczenia jest pomagać mnie, ale ja mam obowiązek troszczenia się o świat i o człowieka.”
Janusz Korczak
Nauczyciel
Ukończyłam historię na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studia podyplomowe o kierunku wychowanie przedszkolne z przygotowaniem pedagogicznym. Brałam również udział w warsztatach dla nauczycieli rozwijających umiejętność empatycznej komunikacji w oparciu o Porozumienie bez Przemocy.
Przebywanie i praca z dziećmi przynosi mi wiele radości i daje poczucie spełnienia. W relacjach z nimi bardzo ważne jest dla mnie zbudowanie atmosfery zaufania i bezpieczeństwa. Pragnę jako nauczyciel towarzyszyć każdemu dziecku i wspierać je w jego indywidualnym rozwoju. U najmłodszych cenię szczerość, kreatywność i sposób postrzegania świata. Dobro dziecka jest dla mnie najważniejszym celem.
Nauczyciel języka angielskiego
Mam ponad dziesięcioletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczyłam m.in. metodą Helen Doron oraz Teddy Eddie. Podczas nauki języka angielskiego w przedszkolu dzieci poznają słownictwo z różnych dziedzin poprzez kolorowe karty obrazkowe oraz inne pomoce dydaktyczne, a także piosenki i angażujące gry. Nasze zajęcia odbywają się w przyjaznej, pozytywnej atmosferze, która wspomaga skuteczne zapamiętywanie nowych słów oraz rozumienie języka obcego przez dzieci. W nauce towarzyszy nam zawsze pluszowy osiołek, czyli Donkey.
Pomoc nauczyciela w grupie "Sów"
Jestem absolwentką Terapii Zajęciowej. Interesuje się rozwojem osobistym i ważną rolę w moim życiu odgrywa sztuka i muzyka. Zdobyta wiedza i doświadczenie, w pracy z podopiecznymi, i dziećmi pozwala mi odkrywać, że kontakt z drugą osobą jest czymś, w czym naprawdę się sprawdzam. Praca z dziećmi to dla mnie sama przyjemność i wyzwanie. Uważam, że człowiek powinien poszerzać swoje horyzonty każdego dnia i przełamywać własne ograniczenia, co staram się realizować w życiu prywatnym i zawodowym.
Pomoc nauczyciela w grupie "Wiewiórek"
Ukończyłam Turystykę i Rekreację na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Kocham przyrodę i górskie wycieczki, dlatego każdą wolną chwilę spędzam aktywnie. Wybrałam pracę z dziećmi, gdyż dają mi one radość i energię do działania. Staram się patrzeć na świat z perspektywy naszych Milusińskich. Wsłuchuję się w ich potrzeby, pomagam im w codziennych zmaganiach i dbam o to, by miały poczucie bezpieczeństwa i były szczęśliwe. Wiem, że wówczas będą zmotywowane do podejmowania nowych wyzwań i gotowe na podbój świata
Wszystkie dzieci w naszym przedszkolu znajdują się pod uważną opieką specjalistów: pedagoga, psychologa i logopedy. Dzięki temu niepokojące zachowania i trudności dziecka mogą być szybko zauważone i skorygowane.
Nasi specjaliści zawsze chętnie służą pomocą w rozwiązywaniu problemów czy wątpliwości zgłaszanych przez rodziców, bowiem troska o prawidłowy rozwój dziecka jest dla nas priorytetem.
Psycholog obserwuje i analizuje zachowania dziecka w grupie oraz opracowuje diagnozę psychologiczną. Prowadzi grupowe zajęcia grupowe dotyczące rozwoju sfery emocjonalno-społecznej u dzieci. Na spotkaniach z rodzicami przekazuje zebrane informacje. Dodatkowo udziela odpowiednich porad i konsultacji. Psycholog prowadzi także odpłatnie indywidualne spotkania oraz warsztaty dla rodziców, których tematyka uzależniona jest od bieżących potrzeb i oczekiwań rodziców.
Logopeda prowadzi zajęcia grupowe, które obejmują ćwiczenia sprawności aparatu artykulacyjnego, zabawy korygujące wady wymowy, poszerzanie słownika dzieci oraz diagnozę logopedyczną. Prowadzi także odpłatną, indywidualną terapię logopedyczną.
logopeda
Jestem absolwentką pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz logopedii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Aktualnie skończyłam neurologopedię na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Prowadzę terapię logopedyczną w przedszkolu "Ogrody Muzyki" zarówno indywidualną, jak i grupową. Specjalizuję się w terapii wad wymowy oraz opóźnionego rozwoju mowy. Pracuję z dziećmi z afazją, autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną oraz dysleksją. Sukces moich podopiecznych sprawia mi satysfakcję i daje ogromną motywację do pracy.
psycholog
Ukończyłam magisterskie studia psychologiczne na Uniwersytecie Gdańskim, a także studia podyplomowe Psychologia Dzieci i Młodzieży wspomaganie rozwoju oraz przygotowanie pedagogiczno-metodyczne. Obecnie realizuję program studiów podyplomowych na kierunku oligofrenopedagogika. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, z osobami z niepełnosprawnościami, w tym z niepełnosprawnością intelektualną, z osobami z chorobami psychicznymi, z osobami w depresji, ale przede wszystkim mam doświadczenie w pracy z człowiekiem z tym mniejszym jak i większym.
W swojej pracy skupiam się na stworzeniu relacji bezpiecznej, pełnej akceptacji
i zaufania. Narzędziem do osiągnięcia zamierzonych efektów pracy jest dla mnie holistyczne podejście do dziecka. Współpraca z rodzicami, nauczycielami, a także kolegami i bliskimi osobami z jego otoczenia, jest kluczem do sukcesu.
pedagog
Od ponad 20 lat zajmuje się wspieraniem osób z różnymi problemami zdrowotnymi. Jestem pielęgniarką, pedagogiem, terapeutą zaburzeń Integracji Sensorycznej. Przez wiele lat pracowałam na oddziale psychiatrii dzieci i młodzieży w szpitalu im. Św. Ludwika. W kręgu moich zainteresowań są szczególnie dzieci. W mojej pracy staram się aby każde dziecko osiągało sukces na miarę swoich możliwości. Cały czas wzbogacam swój warsztat terapeutyczny o nowe techniki aby jak najlepiej wspierać ich rozwój. Jestem współzałożycielką Centrum Rodziny Parasolka, współautorką książki Mamy dla Mamy, a prywatnie mamą 3 dzieci